Phu Quoc

31 januari 2017 - Phu Quoc, Vietnam

Phu Qouc wat is het er heerlijk warm en lekker rustig. Wel even omschakkelen qua gevoelstempratuur. We verbleven in een soort bunglowpark, we hadden een eigen huisje, we hadden geen airco,  alleen een ventilator maar de airco zo de volgende dag gemaakt worden. Dus dat werd slapen in een snikhete kamer. De volgende dag zou de airco pas in de avond gebracht worden, omdat het zo heet was en het eigelijk gewoon bijna niet te doen was zonder airco in de kamer zijn we veranderd van hotel Dit keer hadden we een kamer direct aan het strand, heerlijk lekker ontbijten aan het strand of direct het water inlopen. Alles bij de hand, genieten dus.

Mee gaan met een tour betekent niet altijd dat je de tour gaat doen die je hebt uit gezocht. We hadden een leuke tour uitgezocht waarmee je op twee verschillende plekken ging snorkelen. Helemaal leuk, wij hadden er zin in. We werden vroeg op gehaald en goed begeleid naar de boot, we zaten denk ik met ongeveer 12 andere op de boot. Uiteindelijk naar 2 uur varen waren we bij de snorkelplek aangekomen. We hadden ondertussen nog niks gedaan alleen maar mensen opgehaald bij de afgelegen resorts. We zouden anderhalf uur blijven op de plek waar we gingen snorkelen, mama en ik het water in en er was een super klein eilandje, waar je bij in de buurt kon snorkelen. Als je op het topdek van de boot ging staan kon je over het eilandje heen kijken, zo klein is het dus. Later bleek dat we dus niet de route gingen doen die op de website stond, sterker nog de man van de boot keek ons raar aan dus of wij zaten op de verkeerde boot want dit werd ook helemaal niet gecheckt. Het bleek dat alle tours vandaag naar het noorden gingne ipv naar het zuiden, waar wij voor hadden ingetekend. Toen de man van onze boot vertelde dat we naar de andere kant van het inimi eilandje gingen, geloofde ik er niks van, ik dacht dat kan toch niet waar zijn? maar jaa hoor, we gingen aan de andere kant van het eilandje liggen tussen alle andere 6 boten die daar ook waren. Al met al hebben we heel erg gelachen en lekker gesnorkeld.

Op onze laatste avond o  qouc hadden we diner met andere nederlanders. Super aardige mensen uit Amsterdam die nog nooit in Assen zijn geweest. Dus je weet het wel Assen werd even flink onder de loep genomen. We hadden een super avond en Pim en de mannen begonnrn met dansen en trokken ons  en anderen de dansvloer op. De muziek ging steeds harder. Toen het 00;00 was wenste iedereeen elkaar een gelukkig nieuwjaar. Beetje apart wel zo midden in januari en met 30 graden wij hadden dat tenslotte al lang gehad. Maar hier hebben ze de chineese jaartelling waar door zij het vieren op 28 januari en daarna is he tet holidays  wat betekent dat ieddereen uit de grote steden terug gaat naar familie op het platteland, wat ook betekent dat alles dicht is.

Dat zul je wel merken in ons volgend verhaal over Can tho.

Voor nu eerst: Slaaplekker!

1. Douwe:
    31 januari 2017
    Weer een leuk verslag
    Groningen en ik moet

Weer een leuk verslag! Gelukkig nieuw jaar nog!