Hoi An

27 januari 2017

Hoi An de stad van de lampionen en de gele gebouwen. Ook wel de yellow city genoemd. Overal waar je kijkt hangen lampionen in de avond branden ze allemaal.
Overdag is het in de winkelstraten erg druk en savonds verplaatsen de mensen zich naar het de boulevard langs het water. De winkelstraten zijn dan leeg.

Wij hebben de fiets gepakt en zijn naar het strand gefietst. Dit is een van de laatste stranden in Hoi An. De andere stranden zijn al over genomen door de zee, er is dus geen strand meer. Hier mag je ook niet zwemmen omdat de stroming te sterk is maar niet alleen dat, toen wij er waren, waren de golven ook heel hoog en sterk. Wel mooi om te zien en over het zand heen te wandelen.

De beste manier om hoi an te verkennen is op de fiets. Het is hier lang niet zo druk als in Hanoi dus dat kan prima, maar het is wel een tikkeltje drukker dan in het prachtige Assen. Langs de kant van de weg waren ze allemaal bloemen aan het verkopen, straten vol om je huis te versieren voor TET, het nieuwjaarsfeest wat op 28 januari plaats vind. Ook hebben ze hier de oranjeboom, als je die boom in je huis hebt staan met nieuwjaar brengt het geluk.

Hoi An is een leuke stad met veel verschillende gebouwen en momumenten zoals de chinese brug, die overdag heel druk bezocht word. De mensen hier zijn stuk voor stuk heel aardig en willen je graag helpen met alles.

We verlieten deze mooie stad om naar het prachtige eiland Phu Quoc te gaan. We vlogen van Da Nang naar Ho chi min en van Ho chi min naar Phu quoc wat letterlijk maar een half uurtje vliegen was. Ohja, op tijd komen hoeft hier eigelijk niet je vliegtuig vertrekt toch 40 minuten later dan gepland. Dat schijnt hier normaal te zijn bij de binnelandse vluchten.

tot het volgende verhaal!

1. Douwe:
    27 januari 2017
    Weer een mooi verhaal Eva! We krijgen een mooi beeld van jullie rondreis. Blijf schrijven en genieten.Paps
  2. J.g.kegge:
    28 januari 2017
    Fijn,dat jullie het zo naar je zin hebben.
    bedankt voor dat leuke kaartje uit Vietnam, jullie zien er goed uit en vrolijk.
    Toch zal ik wel blij zijn, als jullie weer heelhuids thuis zijn.
    Veel liefs mama en oma.