Halong Bay

19 januari 2017 - Halong Bay, Vietnam

Halong Bay cruise; 2 dagen - 1 nacht

Na ongeveer 3 uur rijden kwamen rond de middag aan in Halong Bay. De boot stond al klaar en al snel werd duidelijk op welke boot wij zouden gaan en wie onze tour guide was. Zijn vietnamese naam weet ik niet meer maar we mochten hem Kenny noemen. Iedere crew member op de boot had een engelse naam gekregen zodat het voor de toeristen makkelijker is om iemand te roepen of naam te onthouden.

We begonnen de dag met een powerpoint presentatie, we kregen uitleg over de boot en wat te doen als hij zinkt of als er wat anders gebeurt. Lekker vooruit zicht.. maar wel noodzakelijk. Ook werd er vertelt wat voor activiteiten we gingen doen die dag en de volgende dag.

Na de lunch, wat echter bij mij niet zo in de smaak viel, gingen we met een kleinere boot naar de kust om een grot te bezoeken en te kajakken. De grot was erg groot, maar vonden wij wat minder intersant. Het kajakken daarintegen was erg leuk maar ook best zwaar. Kenny onze tour guide ging ook mee. Soms was het een beetje onduidelijk wat we gingen doen omdat zijn engels soms wat minder goed is. Wij dachten dat we naar een dorpje gingen maar toen bleken we dus met de kajak naar de boot te gaan en daar op de boot te stappen. Wat ze met de kajak hebben gedaan?

Die hebben ze natuurlijk in die boot gelegd en terug gebracht. Daarna hadden we vrije tijd en hadden we nog een diner en een show. We waren erg moe zoals onze tour guide dat ons duidelijke maakte om 21:00, haha maar moe waren we ook wel. Dus gingen we lekker naar onze heerlijke zachte bedden met zachte kussens en een deken. Om vervolgens de volgende ochtend heel vroeg op te staan en te ontbijten. Daar zaten we dan om 7:15 aan de schrambled eggs and toast. Je kon nog kiezen nog een keer te gaan kajakken maar dat hebben wij niet gedaan. Wij zijn op de boot gebleven en lekker gerelaxed en later nog wat fotó'ś gemaakt en als afsluiter op de boot hadden we nog een lunch.

Eenmaal in de wachtkamer (voor dat je de boot op gaat, maar ditmaal het busje weer in moet om terug te gaan naar het hotel) duurde het best lang voor we in het busje konden en wisten wanneer we weer gingen rijden. We haddden een fijne bus en de chaffeur reed netjes. Alleen dachten we dat het 2 uur rijden was naar het dorpje, ja je leest het goed dat is dus het dorpje waarvan we dachten dat we met de kajak heen gingen maar dat bleek dus de volgende dag met het busje te zijn! (ha,ha) en vanuit het dorpje nog 1 uur naar Hanoi, maar dat bleek niet zo te zijn. Het was namelijke 1 uur naar het dropje en vanuit het dorpje nog 3 uur naar Hanoi. Is dat even een tegenvaller. In het dorpje hadden we een show, een poppenshow in het water. The puppet show word het genoemd. Erg grappig, mooi gemaakt. Ze vertelde allemaal dingen door middel van muziek en die poppen over hun cultuur, de dans, het vissen enzo.

Om een uur of 17:00 waren we terug in het hotel waar we nog een nachtje verblijven en morgen weer door gaan met het vliegtuig naar Hue.

Liefs, Evelien & Hilly.

Fotos worden geplaatst in de gallerij.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Douwe:
    19 januari 2017
    Hoi Evelien , Leuk om je reisverslag te lezen! volgens mij vermaken jullie wel. Hoe is het weer daar?
  2. Marieke:
    20 januari 2017
    Leuk om weer een reisverhaal te lezen en de foto erbij hebben we toch een beetje een indruk. Geniet er nog lekker van

Liefss
  3. Irma:
    21 januari 2017
    Hele leuke verhalen om te lezen en prachtige foto's om te zien! Veel plezier allebei! Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen en foto's!

Lieve groetjes, Irma