Can tho

1 februari 2017 - Can Tho, Vietnam

Van Phu Qouc naar Can tho, Dat was even schakkelen. Tijdens onze rit in de taxi naa het hotel kwamen we er al snel achter dat er veel dicht was, vrijwel alles. Toen we aankwamen bij onze verbijf plek wat trouwens wel ontzettend leuk was zo midden in de stad allemaal kleine bungalows in verschillende thema's bleek er niemand te zijn met informatie of die engels kon spreken. Dus alles moest via de translate app en via de telefoon van de receptie met de baas van de plek, want hij was ivm de vakantie (tet-holiday) terug naar zijn familie op het platteland. We wisten niks over waar we heen konden voor eten, de route niet en niets over de tour. Je kan je voorstellen dat dit echt even een domper was teneerste de overschakeling van phu qouc naar een stad waar niks gebeurt of niemand is, zo verlaten.

Uiteindelijk hebben we de fiets meegenomen en met google maps de stad gevonden waar er een winkeltje was waar we iets konden kopen.

Het was ons wel gelukt om nog een tour te doen de volgende dag. We konden helaas niet naar de Mekong delta voor de floating market want die was dicht, terwijl de baas het ons wel had aangeboden, helaas maar het was er niet. De volgende dag zijn we met een vriend (de enige tour guide in heel can tho, zeggen ze) van Kent (de eigennaar) een fietstour gaan doen door Can tho heen. De fietstour samen met ben was erg leuk, we hebben toch een beetje genoten van de stad en mooie stukjes gezien.

We hadden besloten om die middag de bus te pakken naar Ho chi minh city, omdat in can tho alles dicht was en niks te doen was maar dan ook echt niks zijn we naar de wat grote stad gegaan, en dat was een goeie keus.

De foto's van Phu Quoc en Chan to zal ik er nu ook bij plaatsen!